Ozon Tedavisi

Ozon tedavisi,  yardımcı tedavi olarak oldukça yaygın kullanılan bir tedavi yöntemidir. Yan etkisinin yok denecek kadar az olması bu tedaviyi her geçen gün daha da tercih edilir hale getirmektedir.  Hepatit, şeker, cilt hastalıkları başta olmak üzere birçok sağlık sorununa çare sunan ozon tedavisi birkaç farklı teknikle uygulanmaktadır.

Ozon Tedavisi Nedir?

Ozon;  atmosferde bulunan, oksijenin kararsız bir formudur.  Rengi ve kokusu olmayan ozon oksitlenme etkisi oldukça yüksek bir gazdır. Bu özelliği sayesinde toksit ve mikroorganizmaları yok eder.

Aynı zamanda doğal dezenfektan olan bu gaz, sterilizasyon ve filtreleme işlemlerinde yaygın olarak tercih edilir.

Ozon terapisi olarak da bilinen ozon tedavisi ise, ozon ve oksijen karışımının kişinin kendi kanıyla dolaşım sistemine verilmesi işlemidir. Mikroorganizmaları yok eden bu gaz birçok sağlık sorununa çözüm sunar.

Ozon Tedavisi Nelere Faydası Var?

Ozon (O3), atmosferde stratosfer tabakasında bulunan, 3 atomlu bir moleküldür. Oksijene göre daha yüksek enerji taşır. Oda sıcaklığında ise gaz halinde bulunur.

Sağlık için, tıp alanında kullanılan ozon bu iş için özel tasarlanmış jeneratörlerde saf oksijen kullanılarak yapılır.

Çok güçlü okside edici özelliği bulunan bu gaz fenoller, kimyasal atıklar, pestisidler, deterjanlar gibi toksinleri nötralize eder.

Mikroorganizmaları öldürür.

Yaşın ilerlemesiyle birlikte  hasara uğrayan cilt ozon tedavisi sayesinde onarılır.

İmmün sistemi hastalıklarında yardımcı tedavi olarak çok güzel sonuçlar verir. Şeker yaraları, romatizmal hastalıkların tedavisinde oldukça etkilidir.

Damar tıkanıklığı tedavisinde kullanılır, kolesterolü azaltır.

Kıkırdak kaybı,kireçlenme gibi şikayetlerin tedavisini destekler, eklem içi sıvısının artmasını sağlar.

Ozon “gençlik iksiri” olarak bilinen bir tedavi yöntemidir. Yaşlanmanın etkilerini azaltır, kişiyi daha sağlıklı ve genç görünmesini sağlar.

Beyin fonksiyonlarını çalışmasını sağlar, hafızayı güçlendirir. Depresyon gibi ruhsal sıkıntıları giderir. Kasları gevşetir, esnekliği artırır.

Ozon Tedavisi Hangi Hastalıklara Kullanılır?

Ozon tedavisinin faydalı olduğu başlıca hastalıklar şunlardır;

• Şeker (diyabet) hastalığı
  • Bası yaraları, enfekte yaralar, şeker yarası
  • Yanık tedavisi
  • Apse tedavisi
  • Gözde maküler dejenerasyon (sarı nokta hastalığı)
  • İskemik hastalıklar
  • Ağız içinde meydana gelen kronik yaralar
  • Fibromiyalji
  • Kronik yorgunluk, halsizlik
  • Astım
  • Alerjik hastalıklar
  • Romatoid artrit, crohn gibi otoimmün hastalıklar
  • HIV, AIDS
  • Herpes zoster enfeksiyonu
  • Hipertansiyon
  • Yaşlılığa bağlı demans
  • Akciğer hastalıkları
  • Sedef, atopik dermatit
  • Böbrek yetmezliği
  • Destekleyici kanser tedavisi
  • Damar tıkanıklığı
  • Depresyon gibi ruhsal hastalıklar
  • Bağışıklık sisteminini güçlendirir
  • Gençlik iksiri olarak bilinen bu tedavi yaşlanmayı geciktirir
  • Huzursuz bacak sendromu
  • Selülit tedavisi
  • Zayıflama, detoks

Ozon Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ozon tedavisi, kişinin kendi kanının ozonlanması ve kişiye geri verilmesiyle yapılan, yardımcı tedavi yöntemidir.  Bu tedavinin birkaç farklı yöntemi vardır. Ozon tedavi yöntemleri şunlardır:

Major ozon

Major ozon yöntemi  en yaygın kullanılan tedavi yöntemidir.  Major yöntemde kişiden 20-200 ml arası kan alınır ve  belirlenmiş dozda ozonlanır. Ardından ozonlanan kan kişiye geri verilir.  Bu metot sayesinde bağışıklık sistemi, güçlendirilir, metabolizmanın sağlıklı çalışması sağlanır. Özellikle dolaşım bozukluğu kaynaklı hastalıkların tedavisinde kullanılır.

Minör otohemoterapi

Minör yöntem ile major yöntem aynı mantığa dayanan tekniklerdir. Kişiden alınan kan ozonlanarak kişiye geri verilir. Ancak alınan kan miktarı farklıdır, kişiden 2 ila 5 cc arası kan alınır ve ozonlanır.

Torbalama yöntemi

Ozon torbalama yönteminde, ozon gazı kapalı sistemde, özel plastik torbalar kullanılarak yapılan tedavi yöntemidir.  Tedavi öncesi işlem uygulanacak bölge nemlendirilir. Özellikle şeker yaraları gibi iyileşmeyen yaralar, yanık tedavisi, cilt lezyonları, huzursuz bacak sendromu, nöropatik ağrılar, dolaşım bozuklukları, zayıflama, selülit  gibi hastalıklarda torbalama yöntemi tercih edilir.

Vücut boşluklarına uygulanan ozon

Kanser, diyabet gibi bazı hastalıklarda damar yolu açılamayabilir. Bu gibi hastalık durumlarında vajina veya anüs yoluyla ozon tedavisi uygulanır.  Rektal-makat, vajinal ve kulak boşluğu vücut boşluklarına ozon uygulanan bölgelerdir.

Eklem ve kas içine uygulanan ozon

Uygun bir iğne yardımıyla gerekli dozda ozonun kas ve eklem içine uygulama işlemidir.  Çoğunlukla kas ve iskelet sistemi hastalıklarında tercih edilir. Eklem ve kas ağrısı şikayetlerinde kullanılır.

Ozon Tedavisi Kimlere Yapılır?

Ozon tedavisi yan etkisi yok denecek kadar az olan bir tedavi yöntemidir. Ancak bazı durumlarda bu tedavi uygulanmaz. Ozon tedavisi önerilmeyen kişiler şunlardır:

• Glukoz 6 fosfat dehidrogenaz enzim eksikliği olanlar
  • hemofili hastaları
  • Ozona alerjisi olanlar
  • Lösemi hastaları
  • Yeni kalp krizi geçirenler
  • Hamileler
  • Kardiyovasküler hastalığı olanlar
  • Hipertiroidi olanlar

Bunların dışında olan kişilere doktor gözetiminde ozon tedavisi yapılabilir.

Ozon Tedavisi Kaç Günde Etki Eder?

Ozon tedavisi birçok hastalıkta yardımcı tedavi olarak kullanılır.  Ozon terapinin etkisini göstermesi kişiden kişiye değişen bir durumdur.  Kişinin genel sağlık durumu, şikayet olan bölge, şikayetinin derecesi tedavinin etki süresini değiştirir.

Ozon Tedavisi Kaç Seans Uygulanır?

Tedavinin seans sayısı hastalığın türüne  ve hastalığın durumuna göre değişir.  Kişinin yaşı, genel sağlık durumu, kilosu, varsa kullandığı ilaçlar ozon seans sayısını belirlemede etkilidir. Bel fıtığı gibi bazı hastalıklarda seans sayısı artabilir.

Ozon Tedavisi Fiyatı

Ozon tedavisi ücreti kişinin muayenesi sonucu belirlenir. Tedavi fiyatını kişinin şikayeti, uygulama yapılacak bölge gibi durumlar belirler.

“Ozon tedavisini devlet karşılıyor mu?”

Bu soru merak edilen noktalar arasında yer alır.

Ozon tedavisini devlet karşılamaz.