Sülük tedavisinin kullanımı, kayıtlara göre 3500 yıl öncesine, Mısırlılara kadar uzanmaktadır. Baş ağrısından hemoroid tedavisine kadar geniş bir kullanım alanı olan sülük tedavisi; Mezopotamyalılar, Yunanlılar, Mayalar ve Aztekler de dahil olmak üzere, eski uygarlıklardan beri uygulanan en eski tıbbi uygulamalardan biridir. Eski Yunan’da sülük tedavisi; tıbbın babası olarak kabul edilen Hipokrat ve ilk anatomist olarak kabul edilen Hirofil zamanında çok sık kullanılan bir uygulamaydı.

Antik Mısır zamanından beri sülükler; sinir sistemi anormalliklerini, diş problemlerini, cilt hastalıklarını ve enfeksiyonları tedavi etmek için kullanılmaktadır. Günümüzde de, bazı mikrocerrahi alanlarda kullanılmaktadır. Bunun nedeni, sülüklerin kan pıhtılarının önlenmesini sağlayan protein ve peptitleri salgılamasıdır.

Sülük Tedavisi Nerelerde Kullanılır?

Günümüzde, her zamankinden daha popüler bir alternatif tedavi yöntemi olarak kabul edilen sülük tedavisinin iddia edilen yararları oldukça fazladır. Sülük tedavisinin;

• Migren,
  • Damar sertliği,
  • Alzheimer hastalığı,
  • Kısırlık,
  • Hepatit,
  • Sistit,
  • Sinüzit,
  • Göz hastalıkları,
  • Kronik böbrek yetmezliği,
  • Egzama ve daha pek çok hastalığın tedavisinde kullanılabileceği iddia edilmektedir.

Sülük tedavisi sırasında sülükler, kendilerini hedef bölgeye bağlar ve kanı incelten ve pıhtılaşmayı önleyen protein ve peptitleri serbest bırakırlar. Bu, kan dolaşımını arttırmakta ve doku ölümünü önlemektedir. Sülük tedavisi, genellikle yara izi bırakmadan kendiliğinden iyileşen küçük Y şeklinde yaralar bırakırlar.

Sülük İle İlaç Tedavisi

Sülüklerin tükürüğünden elde edilen kimyasallar, bazı hastalıkları tedavi edebilen ilaçlara dönüştürüilmüştür:

• Yüksek tansiyon,
  • Varisli damarlar,
  • Hemoroid,
  • Deri hastalıkları,
  • Damar sertliği

Kalp Hastalıkları, Kanser ve Şeker Hastalığında Sülük Tedavisi

Kalp hastalığı olan kişilerde; iltihaplanmaları ve kan akışını iyileştirme potansiyeli nedeniyle sülük tedavisi kullanılmaktadır. Sülük tedavisi, son yıllarda kalp ve damar hastalıkları olan kişiler için, kabul edilebilir bir alternatif tedavi seçeneği haline gelmiştir.

Sülüklerin içerdikleri özel enzimler nedeniyle, kanser tedavilerinde kullanımı da araştırılmaktadır. Bazı kan kanseri olan kişilere önerilmemekle birlikte, akciğer kanserini etkilerini yavaşlattığı gösterilmektedir.

Fareler üzerinde yapılan bir test; sülük tükürüğünün doğrudan enjekte edilmesinin, kanser hücrelerinin yayılmasını önlemeye yardımcı olduğunu göstermiştir.

Sülük tedavisinin kullanım alanlarından biri de şeker hastalığıdır. Şeker hastalığının ilerlemesi; etkilenen dokunun ölmesi ve uzuv kaybı gibi durumlara neden olabilir. Bu süreci durdurmanın en etkili yolu, etkilenen dokulardaki kan dolaşımını arttırmaktır. Araştırmalar, sülük tedavisinin bu süreçte rol oynayabileceğini göstermektedir.

Erkan Celik
04:24 27 Aug 22
Mustafa ERSAYAN hocam elinize emeğinize sağlık işinizin uzmanı olduğu gibi personel seçimindede gereğini yaptığınızı yerinizde gördük çalışma arkadaşlarınızada sizede çok teşekkür ediyoruz
ilyas Karaca
09:59 14 Aug 22
Güleryüzlü, sıcakkanlı, ilgilenme ve sonuç odaklı olma mükemmel, bilgisi en üst düzeyde, tertemiz bir ortam, harika bir klinik. Israrla tavsiye ediyorum ama çok ısrar ediyorum.
Nurcan Şamlı
10:17 09 Jul 22
Oğlum 3aylikken sünnet ettirdim banada teyzem önerdi ve aşırı memnun kaldım oğlum çok zor bı süreci çok kolay bı şekilde atlattı elinize emeğinize sağlık cok teşekkür ederim
Melisa Dilan ÇAĞLAYANGİL
07:41 09 Jul 22
4 ay once oglum sunnet oldu Mustafa hocamdan Allah razi olsun ilgisi alakası çok güzel ne zaman saat kacta yazarsam yazayım endiselerimden beni kurtardi yardimci oldu kesinlikle tavsiye ederim.
HABİBE GÜLTEKİN
03:57 09 Jul 22
Küçükten büyüğe herkesin kalbine dokunabilen işinin ehli mükemmel bir doktor.İlginiz emeğiniz bilginiz takdire layık hocam. Herkese tavsiye ediyorum
vedat sari
02:27 09 Jul 22
Sayın Mustafa ERSAYAN hocam ve çalışma arkadaşları; "önce insan" mantığı ile mükemmel bir sağlık hizmeti sunuyorlar. Aldığım her hizmet sonrası kendimde çok güzel değişimler gözlemliyorum. Herkese tavsiye ederim.
Kadir Çalgun
20:51 08 Jul 22
Mustafa hocam; sünnet başta olmak üzere hacamat sülük tedavisi ve vücut takviye ilaçlarının uygulandığı güler yüzlü personeli ve samimi steril bir ortamla sizlere şifa dağıtmaya bekliyor ben 2 yıldır hacamat ve takviye ilaçlardan yaptırıyorum ve çok memnunum şiddetle tavsiye ederim...