Hacamat Nedir?

Hacamat kelimesi Arapça anlamıyla emmek ve normal formuna döndürmek anlamına gelmektedir. Uygun zamanlarda ve düzenli olarak yapılan hacamat tedavileri vücut içerisinde olan ve vücudun atamadığı ağır metaller, toksinler, kullanılan ilaç ve gıdaların vücutta bıraktığı kötü etkiler emilerek vücudun normal formuna döndürülmesi sağlanır.

Hastalıklardan korunmanın en kolay yollarından biri olan hacamat tedavisi ağrısız, acısız ve yatak istirahatsiz yapılır bu şekilde iş gücü kaybına sebebiyet vermez. Gündelik hayatta yapılan işlere ek bir ara vermeden yapılabilmektedir.

HACAMATIN FAYDALARI NELERDİR?

* Hacamat kan üretimini düzenler.

* Bağışıklık sistemini güçlendirir.

* Dokularda ve kanda bulunan toksinlerin atılmasına yardımcı olur.

* Kılcal damarlardaki tıkanıkları açar.

* Göze canlılık verir, gözün görme kabiliyetini artırır. Başından hacamat olan bir insan bunu hemen fark eder. Çünkü hacamatın etkisi hemen başlar.

* Kaslardaki ödemleri ve sertliği çözer.

* Psikolojik ve sinirsel hastalıkların tedavisinde yardımcı olur.

* Hacamat yapılan bölgedeki kan akımı canlanır, dolayısıyla bu bölgelere oksijen, hücrelere gerekli vitaminler, mineraller vs daha kolay ulaşır.

* Kan üretiminden sorumlu karaciğer, kemik iliği, dalak gibi organları uyarır.

* Değişik nedenlerden dolayı vücudun belli noktalarında biriken toksinler dışarı alındığında vücudun biyoenerjisi ve aurası normale gelir. Buda daha az uyku ve daha dinç yaşam demektir.

* Özellikle Kürek kemikleri arasına (Kahil bölgesi) yapılan hacamat lenf dolaşımını düzenler, immun (bağışıklık) sistemini aktive edeceği için vücuda dinçlik, zindelik ve hastalıklara karşı direnç kazandırır.

• Bel-boyun-sırt ağrıları, kulunç, baş ağrısı, eklem ağrısı, halsizlik gibi rahatsızlıklar hacamatın en sık kullanıldığı ve en çok faydası olan şikayetler arasındadır.

* Hacamat kas ve bağ dokusundaki esnekliği arttırır.

* Yüksek tansiyonu düşürür.

* Hacamat zayıflamış organ fonksiyonlarını geri kazandırır.

* Hacamat yaralar ve ülserin iyileşmesini hızlandırır.

* Hacamat damarları temizleyip yüksek kolesterolü düşürür.

* Tansiyon, Migren, bel fıtığı, psikolojik hastalıklar, depresyon, düşük yaşam enerjisi, eklem ve romatizma ağrıları için çok faydalı olup düzenli hacamat yapıldığında bu tür şikayetler için kullanılan ilaçların zamanla dozu azaltılabilmektedir.

* Hacamat karaciğer hastalıklarında hasarı önler.

* Hacamat damar tıkanıklığını önler, tıkalı damarları açar.

* Hacamat kısırlık, üreme problemleri ve libido kaybı gibi sorunların tedavisinde kullanılır.

* Hacamat psikolojik travma sonrası bozuklukları aşmada yardımcıdır.

* Hacamat eklem ve kasları rahatlatıp bu bölgelerde görülen ağrıları geçirir.

HANGİ BÖLGELERE UYGULANABİLİR?

Hacamat tedavisi yaygın olarak sırt bölgesinden yapılmaktadır ama burada kişinin şikayeti ve isteği doğrultusunda baş, karın gibi diğer bölgelerden de yapılabilmektedir. Vücutta bulunan akupunktur noktaları hacamat tedavisinin yapılabileceği noktalardır.

VÜCUTTA BİRİKEN, İŞLEVİ OLMAYAN KANLAR

Vücudumuz zaman içerisinde hem kullandığımız ilaçlar hem de yediğimiz hormonlu gıdalar nedeniyle bazı toksin, kalıntı ve ağır metalleri vücuttan atamamaktadır. Bu toksinler ve deri altında kalmış artık işlevi olmayan pelte haline gelmiş kanlar, vücudun bağışıklık sistemini olumsuz yönde etkileyerek farklı birçok hastalığın oluşmasına sebebiyet vermektedir. Bu hastalıklar vücudun normal formundan uzaklaştırır ve kişinin yaşamını daha çok zorlaştırır. Hacamat kelime anlamında olduğu gibi vücudun normal formuna girerek daha sağlıklı bir şekilde hayata devam etmesinde büyük yardımı dokunur.

HACAMAT YAPTIRIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

* Aç karna yaptırılır.

* Boyna, kafa arkasına ve kulak arkası bölgelerine sık sık hacamat yapılmaz.Çünkü bu, gözlerin zayıflamasına sebep olabilir.

* Kadınlara adet günlerinde hacamat yapılmaz. Çünkü hacamat adet kanamasını durdurabilir, bu da rahimde tıkanıklığa sebep olabilir.

* Hacamattan sonra 1-2 saat uyunmaz ve yemek yenmez.

* Ense çukurundan ve bıngıldaktan yapılmaz. Bu iki bölgeden yapılan hacamat unutkanlığa ve deliliğe sebep olabilir.

* Yanıkların, benlerin, egzama, yara ve varislerin üzerine yapılmaz.

* Diyaliz ve hemofili hastaları ile evvelce organ nakli geçirmiş kimselere hekim gözetiminde yapılmalıdır.

* Eski katarakt hastaları ile gözünden veya beyninden evvelce ameliyat geçirmiş kimselerin, özel durumlar hariç, kafa arkasına, kulak arkasına ve boynuna yapılmamalıdır.

* Uygulandıktan sonra 24 saat içinde herhangi bir enfeksiyona sebep olmamak için banyo yapılmamalıdır.

HACAMAT HANGİ HASTALIKLARA FAYDALIDIR?

* Zona hastalığı

* Akne tedavisi

* Yüz felci

* Boyun kireçlenmesi

UYGULANIŞI:

Yapacağınız bölge belirlendikten sonra, derinin neşter yardımı ile çizilmesinin ardından çizilen bölge herhangi bir aparat yardımı ile örneğin, bardak, şişe, boynuz, vakum, kullanılarak emme gücü vasıtasıyla kirli kanın çekilmesi suretiyle yapılır.

Evde hacamat yapacak kişiler çoğunlukla bardak çekme metodunu tercih etmektedir. Hacamat merkezlerinde profesyonel olarak hacamat yapan kişiler ise genellikle vakumlu aparatları tercih ederler.

HACAMAT HANGİ GÜNLER YAPILIR?

En uygun hacamat günleri hicri ayın 17, 19, 21, 23’ü ile Pazartesi ve Perşembe günüdür. Zira bu günlerde vücuttaki tüm hayati kuvvetler harekete geçer; zararlı maddeler de başkaldırır.

Acil durumlar için uygun olan hacamat vakti hicri takvime göre ayın 13, 14 ve 15’ine denk gelen her Pazar, Pazartesi, Salı ve Perşemde günüdür.

Gün içindeki en uygun zaman ise güneşin doğuşundan sonraki ilk 2-3 saattir. İkinci uygun zaman ise öğle namazından sonraki ilk 2-3 saattir.

HACAMAT KİMLERE YAPILMAZ?

* Kalp pili takılı hastalara

* Kan tutan kişilere

* Panik atak geçirenler

* Regl döneminde olanlara

* Organ nakli olanlara

* Düşük tansiyon hastalığı olanlara

* Aşırı heyecanı olanlara

* Pıhtılaşma zamanı düşük kimselere

* Kemoterapi görenlere

* Kataraktı olanlara

* Diyaliz ve hemofili hastalarına

* Hamile kadınlara

HACAMATIN ZARARLARI NELERDİR?

Hacamat eğer bilinçsiz kişiler tarafından, yanlış tedavi şekilleri ile ve hijyenden uzak ortamlarda yapılırsa çeşitli sağlık problemlerine yol açabilmektedir. Bunlara örnek olarak;

* Cilt yanıkları

* Cilt enfeksiyonları

* Ağrı ve acı

* Cilt yaraları ve morluklar

Erkan Celik
04:24 27 Aug 22
Mustafa ERSAYAN hocam elinize emeğinize sağlık işinizin uzmanı olduğu gibi personel seçimindede gereğini yaptığınızı yerinizde gördük çalışma arkadaşlarınızada sizede çok teşekkür ediyoruz
ilyas Karaca
09:59 14 Aug 22
Güleryüzlü, sıcakkanlı, ilgilenme ve sonuç odaklı olma mükemmel, bilgisi en üst düzeyde, tertemiz bir ortam, harika bir klinik. Israrla tavsiye ediyorum ama çok ısrar ediyorum.
Nurcan Şamlı
10:17 09 Jul 22
Oğlum 3aylikken sünnet ettirdim banada teyzem önerdi ve aşırı memnun kaldım oğlum çok zor bı süreci çok kolay bı şekilde atlattı elinize emeğinize sağlık cok teşekkür ederim
Melisa Dilan ÇAĞLAYANGİL
07:41 09 Jul 22
4 ay once oglum sunnet oldu Mustafa hocamdan Allah razi olsun ilgisi alakası çok güzel ne zaman saat kacta yazarsam yazayım endiselerimden beni kurtardi yardimci oldu kesinlikle tavsiye ederim.
HABİBE GÜLTEKİN
03:57 09 Jul 22
Küçükten büyüğe herkesin kalbine dokunabilen işinin ehli mükemmel bir doktor.İlginiz emeğiniz bilginiz takdire layık hocam. Herkese tavsiye ediyorum
vedat sari
02:27 09 Jul 22
Sayın Mustafa ERSAYAN hocam ve çalışma arkadaşları; "önce insan" mantığı ile mükemmel bir sağlık hizmeti sunuyorlar. Aldığım her hizmet sonrası kendimde çok güzel değişimler gözlemliyorum. Herkese tavsiye ederim.
Kadir Çalgun
20:51 08 Jul 22
Mustafa hocam; sünnet başta olmak üzere hacamat sülük tedavisi ve vücut takviye ilaçlarının uygulandığı güler yüzlü personeli ve samimi steril bir ortamla sizlere şifa dağıtmaya bekliyor ben 2 yıldır hacamat ve takviye ilaçlardan yaptırıyorum ve çok memnunum şiddetle tavsiye ederim...
0 0 Oylar